sobota, 19. oktober 2013

O vladanju strahom (strahovladi)

O vladanju strahom (strahovladi)


(c) 2013, Darko Bulat


Današnji zapis bo sorazmerno kratek, saj je spodbujen z dogodkom, ki sem mu bil priča po golem naključju. Sprehodil sem se, namreč, po ljubljanskem Trgu Republike danes v soboto 19.10.2013 in zasledil nekoliko več policije, kot jo je sicer.

Takoj sem pomislil, da gre za pripravo na (zopet) nekakšne demonstracije. In res, ko sem se vračal po isti poti kakšno uro kasneje se je že na križišču Šubičeve s Slovensko slišalo glasno govorjenje iz razglasa. Torej je očitno potekal nekakšen javni shod. In kakšen!

En sam govorec je bil in on je hkrati bil en sam demonstrant. Ozvočenje je sicer bilo močno, ampak to ni spremenilo dejstva, da je bil sam. Da je sam bral pozive h demokraciji, odpravi blokad v sistemu in še kar je bilo podobnih reči. Celo takšne zahteve, pod katere bi se  mirno lahko podpisal tudi sam.

A je bil sam. Če odštejemo cca 20 policistov (to je moja groba ocena, štel jih res nisem), ki so bili razporejeni po trgu dva po dva. Pa (vsaj) dve policijski "marici". A so na trgu bili prisotni, približno pri spomeniku revoluciji (takoj zraven ugasnjenega "večnega ognja", na stopnicah) tudi "skini". Šest mladcev, v črnih jaknah, nekateri s pobritimi glavami.

Ustavil sem se zraven njih, češ slikal spomenik in jih obenem opazoval. Vsi v svojih dvajsetih letih, še raje mlajši od tega. Mladostniško razposajeni, a se zdi, da so pozorno poslušali tistega osamelega demonstranta in bojevnika za demokracijo, saj so na skoraj vsak njegov stavek kaj pokomentirali in to v glavnem negativno.

Čez čas sem jim pristopil in vseh šest zaobjel s pogledom in jih vprašal "mladeniči, kaj pravite, si želite demokracije?"... Mislim, da sem jih nekoliko presenetil. En je odgovoril "Ne, mi smo 'skini", mi smo za nacional-socializem". Drugi se je zasmejal, v resnici so se vsi po malem hihetali. En je pristavil, da se on prvi "le heca", kakopak, ni se hecal. In sem to tudi povedal "da se tisti najbrž ne heca". In mi je "tisti" pritrdil. Saj je v takšnih družbah vedno tako, eni se hecajo, eni se ne hecajo, eni mislijo, da gre za hec, eni, da gre "zares". In jih nekdo krmili. Nekdo..

To je tudi poanta tega zapisa.

Nekdo je tem mladcem povedal, da bo shod. In naj pridejo. Takšni mladci ne dežurajo na TR in nimajo urnika nastavljenega tako, da so vsako soboto tam. Bili so očitno tam, ker jih je nekdo tja napotil. Tako kot tudi policija.

In, če je policija "uradna" so tile mladci "neuradni". Česar policija uradno ne sme tile mladci z veseljem počno. Za hec ali zares.

Strahovlada je vladavina skozi strah. Upam, da je današnji osameli demonstrant mirno opravil svoje in mirno šel domov. Sem pa od danes prepričan, da nekje nekdo pošilja mlade "ki si za hec želijo nacional-socializem" in ta nekdo je hkrati povezan s policijo.

For the record.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

"SAS: Who dares wins" - NL edition

 "SAS: Who dares wins" - NL edition as seen from the truck driver's cabin (c) 2021, Darko Bulat      (On how I participated in...